Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng! (2016) Subtitle Indonesia Download and Streaming Online

Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng! (2016) Subtitle Indonesia Download and Streaming Online

Download Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng Subtitle Indonesia - Buat adik-adik dan kakak-kakak penggemar film Upin & Ipin yuk buruan download Film Upin dan Ipin: Jeng, Jeng Jeng yang sudah rilis pada 24 November 2016 yang lalu. Film Upin & Ipin Jeng, jeng, jeng! merupakan karya animasi Malaysia pertama yang menggabungkan teknik animasi 3 Dimensi (3D) dan lakon hidup. Projek film ini menelan belajar RM 4 Juta itu diterbitkan secara usaha bersama antar Les Copaque Production dan KRU Studio. Film ini diarahkan oleh Erma Fatima dan Ainon Ariff itu menampilkan Asyiela Putri yang merupakan pengisi suara asal Upin & Ipin. berasama pemain wanita terbaik asia, Puteri Balqis. Tidak lupa juga ada Awie(Wings), Sara Ali, Gambit dan Remy Ishak.

Info: Upin & Iping Jeng, Jeng, Jeng!

Tarikh Tayang: 24 November 2017 (Malaysia)
Genre: Animasi/ Pengembaraan
Pengarah: Erma Fatima & Ainon Ariff
Pemain: Asyiela Putri, Puteri Balqis, Remy Ishak, Sara Ali, Gambit Saifullah, Remy Ishak

Sinopsis Upin & Ipin Jeng Jeng Jeng

Mengisahkan kehidupan seorang anak yatim bernama Balqis. Dia sangat meminati watak animasi kembar populer upin & Ipin. Suatu hari, seorang lelaki bernama Zaman telah datang ke rumah anak yatim tempat tinggal Balqis. Melalui Perbualan Zaman dengan Noreen. Balqis terdengar bahwa Rumah anak Yatim tersebut hendak diambil alih kembali oleh zaman yang merupakan anak kepada pemilik tanah tersebut.

Balqis mula berbicara dengan teman-temannya untuk menyelamatkan Rumah Anak Yatim tersebut. Balqis kemudian meluahkan masalah itu kepada Upin dan Ipin, tanpa menyadari dua watak itu mendengar luahannya dan muncul di hadapannya. Bagaimanapun, hanya Aqisah saja nampak Upin dan Ipin. Pada masa yagn sama, Awie penyanyi Rock terkenal suatu ketika dahulu turut mengalami masalah kewangan. Dia tidak lagi pouler dan sedang mencari peluang untuk menghasilkan album terbarunya bagi mendapatkan pendapatan. Awie dengna pembantunya Bo terserempak dengan Balqis yagn sedang kecewa setelah bergaduh dengan Noreen. Atas pujukan dari Upin dan ipin. Balqis bersetuju untuk pulang ke rumah namun di amsih tidak berbaik dengan Noreen.

Upin dan Ipin mendapat idea untuk menyelamatkan rumah anak yatim dengan memujuk Awie untuk melakukan konsert ala. Awie setuju untk membuat konsert amal, Balqiskerena terlau teruja telah membuat pengumuman bahwa upin dan Ipin hanyalah waktak animasi yang tidak wujud. Namun, pada konsert tersebut, Upin dan Ipin muncul dan membuat persembahan hebat hingga menyebakan semua penonton teruja dan yakin dengan kewujudan Upin dan Ipin.

Balqis bukan saja berjaya menyelamatkan rumah anak yatim tempat tinggalnya malah mendapat keluarga baru apabila Noreen berkhawin dengan Zaman. Awie telah menandatangi kontrak dengan syarikat ternama dan namanya juga semakin meingkat naik serta zaman kegemilangannya UPin dan Ipin terpaksa pergi bagi menggembarikan anak-anak lain, dengan berat hati Balqis melepaskan Upin & Iping pergi.


Pemain Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng!

ASYIELA PUTRI pelakon Suara Upin & Ipin
Asyiela Putri merupakan pelakon suara bagi watak animasi popular, Upin & Ipin. Asyiela Putri telah menyumbangkan suara emasnya untuk kedua-dua watak kembar comel ini hampir 7 tahun.

PUTERI BALQISH sebagai Aqish
Seorang anak yatim yang periang dan merupakan peminat tegar Upin & Ipin sehinggakan beliau dapat melihat Upin & Ipin setiap kali menyebut “ Jeng, Jeng, Jeng!”

AWIE sebagai AWIE
Merupakan penyanyi rock yang sudah tidak popular lagi. Bagi menaikkan kembali namanya di persada seni, beliau  secara tidak sengaja terlibat dengan perancangan Aqish, Upin dan Ipin.

SARA ALI sebagai NOREEN
Noreen seorang yang penyayang namun beliau amat cepat berputus asa apabila ditimpa masalah. Beliau juga merupakan penjaga rumah anak yatim yang menempatkan Aqish dan kawan-kawan yang lain.

REMY ISHAK sebagai BO
Merupakan kawan baik Awie sejak kecil lagi. Beliau seorang yang kelakar dan sentiasa berada bersama-sama Awie di mana sahaja dan menyokong segala yang dilakukan oleh Awie.

Official Trailer Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng!

Streaming Online Uping & Iping: Jeng Jeng Jeng



Download Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng! Subtitle Indonesia

[ DOWNLOAD  DL1] | [DOWNLOAD DL2] [ DOWNLOAD DL4] [DOWNLOAD DL5] [DOWNLOAD DL6] | [DOWNLOAD DL7] [DOWNLOAD DL8]

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Upin & Ipin: Jeng Jeng Jeng! (2016) Subtitle Indonesia Download and Streaming Online"

Posting Komentar